Problem i föreningens lokaler – anlita experter

Har du en förening med lokaler finns det en hel del problem som kan dyka upp. Rör kan gå sönder, varmvattnet kan sluta fungera, mögelproblem kan uppstå. Vad det än gäller, så finns det ett tips som är grundläggande: försök inte att lösa problemet själv, utan anlita istället experter. Att till exempel få hjälp av någon som Swoosh är det säkraste alternativet. Det behöver inte heller kosta alltför mycket!

Det kostar visserligen mer att anlita någon än att göra det själv – men bara till en början. Gör du något fel så kan det nämligen bli dyrt i längden. Det finns så många exempel på detta misstag, att det verkligen är värt att undvika det. Ser du till att få ordentlig hjälp i god tid, så är risken mindre att problemet förökar sig. På så vis kan det bli billigare att anlita någon, än att försöka ordna problemet på egen hand!

Många problem med lokaler kan också gömma sig för blotta ögat. Därför är det ofta en bra idé att låta lokalen gås över av en expert. På så vis kan du upptäcka ett problem i tid, och undvika att det förmerar sig. Regelbunden översyn är aldrig fel att göra. En gång per år så kan en större översyn vara bra att göra för att se om det är något som behöver åtgärdas. Större renoveringar är så klart något som kan behövas ta upp i ett medlemsmöte så alla får information om detta och den kostnad som uppstår.

Comments are closed.