Ordna en föreningsfest

Intresseföreningar är beroende av intressenter, för att hålla föreningen och föreningslivet igång så är det viktigt att arrangera möten mellan medlemmar där man kommer samman för att tillsammans utveckla föreningen.

Att vara medlem i en förening är också ett sätt att bidra till sammanhållningen i den by som man bor och verkar i, det främjar också relationerna med grannarna och bildar som en naturlig följd en grannsamverkan som kan vara väldigt värdefull. Du kan hitta mer information om vad det innebär att driva en ekonomisk förening på Bolagsverket.

Ju fler medlemmar en förening kan värva ju starkare blir den och det blir lättare för föreningen att tillsammans åstadkomma förbättringar för byn i fråga. Kanske vill man anlägga en badplats, bygga en busskur, arrangera festligheter vid exempelvis högtider eller helt enkelt bara kunna ha en fräsch och underhållen föreningslokal där man kan träffas och umgås med sitt grannskap.

Väl underhållna föreningslokaler går oftast utmärkt att hyra ut i samband med kalas, bröllop eller andra typer av arrangemang. Därav kan förening också få externa inkomster och lokalen kommer till användning.

Arrangera en fest för föreningsmedlemmarna och välkomna nya medlemmar bjud på mat, dryck och möjlighet till dans så kommer kvällen att bli en succé. Kanske kan du hyra en karaoke värd, en trubadur eller varför inte en trollkarl? Ja, möjligheterna är oändliga och det är bara fantasin och budgeten som sätter gränserna för vad som är genomförbart. En trollkarl är en väldigt bra isbrytare som passar utmärkt när man sammanför människor som inte känner varandra så bra, Hans Lindström är en trollkarl som kan hjälpa dig att anordna en oförglömlig fest.