Rss

Att tänka på vid en företagsflytt

moving

Att man flyttar som företag kan ha många anledningar, en av de roligare anledningarna kan vara att man vuxit ur sin gamla lokaler och behöver större. En mindre roliga anledning kan vara att de lokaler man sitter i inte håller den standard man behöver och hyresägaren inte vill göra något åt saken.

Att flytta som företag är rätt så likt att flytta privat, det ska packas ihop kontor eller vad man nu har i sina lokaler. Om man hamnat i läget att företaget behöver flytta så gäller det att i god tid börja planera, har man hittat det man söker då det gäller nya lokaler eller behöver man kolla upp på nytt om det finns något som passar ert företag. När man väl fått klart med lokal så är det viktigt att man börjar planera ordentligt. Skapa en grupp i företaget som grovplanerar vad som ska ordnas och fixas och som kan delegera ut rätt uppgifter till rätt personer.

Det kan vara fråga om att kolla upp elavtal och annat som har med företaget att göra, detta måste lösas så att det blir en smidig övergång när man flyttar in i de nya lokalerna. Skapa en checklista över vad som ska göras när det väl drar igång och boka en flyttfirma om det är mycket prylar som ska packas och köras till det nya stället. När ni väl kommit på plats så gäller det att kunder och andra vet att ni har flyttat, ordna en inflyttningsfest för kunder och andra berörda så dom vet att och var ni har flyttat.